Dolor

وبلاگ آموزشی

Dolor

وبلاگ آموزشی

یخ خشک چیست

یخ خشک یکی از محصولات پرکاربرد در دنیای صنعتی است که به دلیل ویژگی های خاص خود، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی ویژگی های یخ خشک، روش تولید آن، کاربردهای مختلف آن در صنایع مختلف و همچنین مزایا و معایب آن پرداخته خواهد شد


یخ خشک

.

ویژگی های یخ خشک


یخ خشک یک نوع یخ است که در دمای بسیار پایین (حدود -78 درجه سانتیگراد) تولید می شود. این نوع یخ به دلیل داشتن ویژگی های خاص، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از ویژگی های یخ خشک عبارتند از:

- خشک بودن: یخ خشک به دلیل فرآیند تولید خود، حاوی رطوبت نمی باشد.

 جامد بودن: یخ خشک به دلیل داشتن دمای پایین، در واقع یک جامد است که به صورت خاص تولید می شود.

 غیر سمی بودن: یخ خشک برای انسان و حیوانات غیر سمی است و می تواند بدون هیچ گونه خطری استفاده شود.

 بدون باقی مانده: یخ خشک پس از استفاده به صورت کامل تبدیل به گاز می شود و هیچ باقی مانده ای ندارد.


روش تولید یخ خشک


تولید یخ خشک به دو روش مختلف انجام می شود: روش فشار کم و روش فشار بالا. در روش فشار کم، دی اکسید کربن به عنوان یک ماده سرد کننده استفاده می شود و در روش فشار بالا، گاز نیتروژن به عنوان ماده سرد کننده استفاده می شود. در هر دو روش، گاز سرد کننده به داخل یک تانک قرار داده می شود و با اعمال فشار، به دمای بسیار پایینی خنک می شود. سپس بخار گاز سرد کننده را برداشته و به صورت جامد به دمای -78 درجه سانتیگراد تبدیل می شود. اطلاعات بیشتر .


یخ خشک و صنعت خودروسازی

 

یکی از کاربردهای اصلی یخ خشک در صنعت خودروسازی است. این نوع یخ برای پاک کردن قطعات خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از یخ خشک، روغن، چربی و سایر آلودگی های روی قطعات خودرو حذف می شوند و قطعات به صورت کامل تمیز می شوند اینجا را بخوانید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد